Tentang travel dan tempat-tempat menarik

Jom shopping

Tuesday 8 August 2017

Pemasangan penapis air Cuckoo model Deluxe di rumah client

Semalam saya cerita tentang pemasangan penapis air Cuckoo dirumah emak dan abah saya. Ok sekarang nak cerita tentang pemasangan penapis air Cuckoo model Deluxe di rumah client saya. Bukanlah saya yang pasang, tetapi Natural Doctor (technician) yang pasangkan. Tugas saya promosikan produk-produk Cuckoo manakala Natural Doctor akan pasangkan penapis air di rumah client mengikut jadual yang ditetapkan. Ada yang tanya, berapa charge pemasangan? Ok, pemasangan penapis air percuma sama anda pengguna membayar secara ansuran atau cash. Memang mudah sangat kerana pengguna tak perlu pening kepala dengan bayaran tambahan segala bagai sebab semua yuran-yuran diberikan secara percuma atau termasuk dalam bayaran ansuran. Charge pemasangan contohnya, client telah jimat RM265 yuran pemasangan.

 Tugas client hanya perlu sediakan ruang khas berdekatan dengan paip air untuk diletakkan penapis air.  Natural Doctor akan buat semuanya dari A sampai Z.


Kemudian bila dah mula bayar bulanan, charge penukaran filter dan servis juga telah termasuk dalam bayaran. Pengguna juga tak perlu runsing bila nak filter kerana penapis air akan diservis secara berkala oleh Natural Doctor. Cukup masa dan tempohnya, Natural Doctor akan hubungi pelanggan untuk bertanyakan tentang bila pengguna ada di rumah untuk mereka buat khidmat servis penapis air.



Ini gambar penapis air Cuckoo model Deluxe di rumah client saya. Client saya cerita, beliau buat keputusan untuk memasang penapis air kerana bekas 3 liter yang digunakan untuk menyimpan air minuman tidak cukup untuk menampung keperluan untuk seisi rumah. Dah isi penuh-penuh selalu tak cukup, walaupun telah isi sebanyak 3 liter air. Beliau memilih penapis model Deluxe kerana kapasiti tangki Deluxe besar dan banyak. Model Deluxe sesuai diambil oleh mereka yang mempunyai anggota keluarga yang ramai dan juga sesuai diletakkan di pejabat atau premis seperti masjid dan surau. 

Alhamdulillah selesai pemasangan, lega rasa di hati kerana sedikit sebanyak saya telah membantu menyelesaikan masalah beliau.
 



Kapasiti tangki Deluxe: 

  • Sejuk 2.8 L, panas 4.0 L.

  • Dilengkapi dengan tangki yang diperbuat dari bahan stainless steel anti bacteria. Insya Allah tidak berlaku pencemaran air yang berbahaya kerana sifat tangkinya yang anti-bacteria. 
  • Ansuran bulanan RM130 cash RM4500 
  • Ansuran bulanan berserta warranty, service charge dan penukaran filter
  •  Pembelian secara cash akan mendapat service percuma selama 2 tahun, warranty, penukaran filter dan free gift (presurre rice cooker berharga RM669 atau periuk stainless steel jenama Kyndell berharga RM1000)






Bagi anda yang berhasrat untuk memasang penapis air Cuckoo di rumah, boleh hubungi saya. Insya Allah saya akan consult penapis paling sesuai dengan bajet dan keperluan seisi rumah

whatsapp 011-11486375

Nur Sabrina
Agen sah Cuckoo
ID NE 34957

No comments:

Post a Comment